26 juni 2010

Op safari in Poitiers - een uitstapje

Vanuit Bellwald scheurde ik op donderdag naar Auxerre en op vrijdag door naar Poitiers. Want daar was van alles van Glen Baxter. Kijk maar:Vijf tentoonstellingen en hele grote plaatjes aan gevels. Achter de grootste parkeerde ik de 480:Dit is de expositie in het Musée de l'Architecture de Poitou-Charentes. Niet druk, en zeker leuk.Zo liep ik zwetend - de tweede mooie dag dit jaar aldus het meisje in dat museum - de hele stad door, en bekeek alles en kocht alle boeken die ik nog niet kende. En een litho, die misschien wel een plaatsje naast How he hated saturday morning shopping krijgt. Trouwens, die hing hier ook, in de Galérie l'Art Cella du CRDP (zegmaar een bibliotheek), en ook hing die buiten, aan de gevel van een flat in een minder welvarende wijk:In die wijk - Bellejouanne - hingen een stuk of twintig prenten buiten. Kijk, nog een:Meesterlijk was het Musée Sainte Croix waar de Baxters tussen de gewone collectie hingen. En aan de buitenmuur hingen deze twee; zoek de verschillen:Om 6 uur 's avonds had ik het gezien en reed het autootje me vlot naar huis.